Tuesday, August 07, 2007

Myspace goes lokalt

MySpace denna stora jätte på internet, ägda av de ännu mer mäktiga fox har nu satsat på att skaffa mindre mötesplatser.
Sitället för att ha hela världen så kan man komma in på en nationelsite.

Jag tror som jag skrivit tidigare att de gör rätt. Jag tror att det lokala valen på communitys kommer vara morgondagens melodi.
För hur roligt det än är att ha vänner i Santa Monica, så har du ändå mer att prata om med den som bor i samma område, stad eller land.

Tror även att de stora svenska siterna kan tjäna på att dela upp sig mer, att man kan vara medlem på den stora communityn, men på den finns den lilla. Kanske bara skolan, eller förorten eller vad det nu kan vara.
Men vi får väl se.

Sen var det ju en trevlig överraskning att värmen kom tillbaka lagom tills dess att man började jobba.

3 Comments:

Blogger Dennis Alexis Hellström said...

Mobbning i all form är hemskt.
http://bimbo84.blogspot.com/2007/11/mitt-helvete.html

November 18, 2007  
Blogger Pentito said...

Tjena. Vet inte om du har läst våran uppsats men här är länken till den.
Trevlig läsning. Och om du använder den till dina föreläsningar, se till att nämna oss. :)
Mvh Pontus Lorentzon


http://pentito.diinoweb.com/files/E-mobbning.pdf

February 14, 2008  
Anonymous Anonymous said...

Hej !
Jag håller på att skriva ett ex-jobb i nätmobbning vc. medel att kontrollera internet/begränsa.
Jag skulle gärna komma i kontakt med dig för en diskussion om dina tankar kring om man kan begränsa internet och hur detta skulle se ut.

February 18, 2008  

Post a Comment

<< Home