Monday, March 19, 2007

6 saker du inte visste om mig.

Jag har blivit tagen.
Det betyder att man ska skriva 6 saker ni inte vet om mig. Och sen ska man, om jag förstår uppmana andra att göra samma sak.
Jag hänger inte så mycket med andra bloggare av tidsbrist.
Men då kan man väl göra det till en allmän uppmaning.

Ni som läser detta.
Skriv en lista i er blogg och säg till mig i kommentaren att ni har gjort det.
Kan man göra så? Bryter jag nånsortskedja nu?

Ah well. Då kör vi.

6 saker ni inte visste om mig.

1. Jag är helt galen i choklad. Och kan utan vidare dra i mig en hel alladin ask om ingen stoppar mig. I fredags var jag på heldagsseminarium och då stod det stora skålar med choklad i foajen i en paus. Det var nära att det blev sockerchock och ett besök på akuten för mig. Men jag lyckades hejda mig.

2. Jag älskar att se på skräckisar. Gärna med stora monster eller muterade djur i olika former. Liksom Jan Svärdhagen(som var den som gjorde så jag skriver denna lista) är jag helt lost i sci-fi. Älsklingsfilmerna i mitt hem just nu är den kära Alienboxen som jag köpte förra året(som jag ännu inte sett allt mextramaterial på, skanda! Jag är en sån Alien-nörd att min telefon är Döpt till Weyland-Yutani. Det är namnet på företaget som skickar Ripley och de andra till Lv-422...men nu ska jag inte skriva om Alienfilmerna.) och Stalker av Tarkovskij, som jag nu lånat om från bibblan 3ggr. Kanske ska köpa mig ett eget ex.

3. Jag spelar 4 olika instrument. Vissa hjälpligt och andra nästan bra. Instrumenten är: Gitarr, piano, trummor och dragspel.

4. Jag har 800 cd skivor och 150 st cd singlar av varierande kvalité i min skivhylla som tar allt för stor plats.

5. Jag har varit med i 2 stycken brevfilmer på Bullen när jag gick i gymnasiet.

6. Jag hatar att städa och allt som har med det att göra. Min gradering när det gäller att städa och andra hushållssysslor är följande: 1. Diska tallrikar/2. Dammsuga/3. Putsa fönster/4. Diska bestick/ 5. Tvätta.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home