Monday, February 05, 2007

Borde en community vara stängd?

Jo, det som jag funderar på är om en community ska vara stängd för alla förutom medlemmarna?
Som det är nu så är det ju i princip så, men man kan ju länka till någons presentation.

Fick ett mail i veckan om att det är folk som då tex lägger upp en falsk sida om nån, skriver en massa skit i presentationen, toppar det hela med en ful och/eller kränkande bild på personen i fråga.
Sedan så tar man länken dit och skickar den.
Vem som helst kan klicka på länken och se personen.
Men kan ju inte skriva inlägg eller kommentera om man inte är inloggad, men åndä.
Och jag vet inte om detta ens är ett problem.
Eftersom det ibland går så fort i nätvärlden så kan en grej vara ett GIGANTISKT problem på ett ställe, men åk en timme åt valfritt håll så är det ingen som hört talas om det.

En sak som slår mig ofta när jag pratar för folk är att det alltid är någon som vill dissutera otäcka och hemska hemsidor. Där man kan se bilkrascher, döda människor osv.
Det finns otaliga sådana sidor och jag har varken lust eller ork att kolla upp dom. Det är nog med arbete att hålla sig uppdaterad på de största communityna. Skulle vilja ha två anställda som bara kan sitta och surfa runt åt mig och printa ut det viktigaste.

Det har startat en nytt community som heter mot mobbning, det är väldigt i sin linda som det verkar, men kanske kan bli bra.
Kanske ett komplement till helgon för de som inte kan känna igen sig i det mörka och svarta, men som ändå kanske känner sig lite i utkanten.
Hoppas det blir bra, och att de kan hålla styr på det, annars kan det ju vara upplagt för att spåra ur.

Förresten nån som har koll på hur det går för squill?

0 Comments:

Post a Comment

<< Home