Friday, December 15, 2006

Myspace är störst

Läste i tidningen imorse att Myspace nu är den största siten. Inte med unika besökare, men ändå.
Undersökningen är dock väldigt USA-orienterad, men ger väl en fingervisning om hur det ligger till även här.
Det var 2 saker som jag tyckte var lite anmärkningsvärda, eller inte anmärkningsvärda, men ändå.

1) Att över hälften av besökarna på Myspace var 35 år eller äldre. Jag skulle även tycka att det vore spännande att veta när på dygnet som det är mest trafik. (Det kanske är så att 35+ sitter och surfar på jobbet......)
2)Att Myspace tar väldigt mycket folk från andra minder communityn. Jag har ett tag nu hört folk som säger att framtiden inom communitys är mindre och lokala mötesplatser. Tydligen inte. Det lockar fortfarande mer att kunna prata och visa upp sig för folk som inte bor i samma stad.

Jag har ju självklart en myspace sida. Och en sak som jag har tänkt mycket på där är ju att du inte kan kommunicera med vem som helst.
Du kan ju inte lämna meddelanden hur som helst till människor du inte är vänner med.
Ifall det är mycket bra, bra eller inte så bra har jag inte kommit framtill än.

Märker i mailboxen att det är många högskolor som arbetar mycket med ämnet E-mobbning. Spännande att se vad dom kommer fram till.

Trevlig helg.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home