Thursday, March 01, 2007

Strävar man efter anonymitet?


Den anonyma mobbningen.
Det är så det brukar uppmålas i media när man talar om mobbning på nätet och via mobiler.




Men är det så?
Strävar man verkligen efter anonymitiet på nätet? Är det snarare inte tvärtom?


Man vill synas, man vill ha många besökare på sin sida, många läsare på sin blogg, många poäng på sin bild och på sitt krypin. Sen är det ju faktiskt så att man inte längre kan skicka anonyma sms.

Jag tycker mig se ett mönster som snarare är tvärtemot det anonyma.
Att vara anonym är inte önskvärt. Det är skräcken att vara anonym. Sen är det ju så att de stora communitysarna(hur stavar man det?) har inbakat i systemet att man får mer poäng om du lägger upp ett presentationskort på idg själv.
Att vara den som ingen vet vem man är, det är inte bra.
Om jag är den coola killen/tjejen på nätet så vill jag att folk ska vet att det är jag.

Eller?

2 Comments:

Blogger Rosen said...

Hej, vem är du, kan du mejla till mig nu idag, fred. 10 maj, det är viktigt. MMR.

May 09, 2007  
Blogger Rosen said...

Hej igen, glömde skriva min e-postadress: miro1@telia.com
eller ring 023.33196 senast 09.15. Hälsningar Mia Maria Rosenqvist.

May 09, 2007  

Post a Comment

<< Home