Monday, May 14, 2007

Detta är det som jag pratar om.

I aftonbladet idag så berättas om en kille som vill imponera på en tjej innan de ska på date.
Så han mailar en länk till sin hemsida där han har en massa "sexiga" bilder på sig själv.

Han tror ju givetvis att hon ska bli sjukt imponerad och tycka att han är värsta hunken. Men reaktionen bli lite annorlunda.
Hon mailar vidare länken som på ett par dagar sprids till flera tusen.


När man gör saker på nätet så måste man tänka sig för, eftersom spridningen kan gå fort och nå väldigt långt.

En del misstolkar mig och tror att jag vill begränsa folks rätt att skriva dagbok, blogg osv på nätet.
Det vill jag inte. Jag älskar bloggar och har flera stycken själv. Men det som jag med en dåres envishet upprepar är att många av barnen och ungdomarna(och då i viss fall vuxna med) inte har den blekfetaste aning om vart deras saker kan hamna.

Det är där som vi måste utbilda de vuxna så de kan förstå och lära barnen.

Jag ska nu ta en välbehövlig semester och är åter den 1:a juni.
Ses då.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home