Friday, March 30, 2007

Fredag

Idag är det fredag.
Jag har åkt på en förkylning, men har varit ute och pratat iaf.

Och jag har märkt att varje gång jag är ute och pratar med vuxna, föräldrar och lärare mest.
Då är rektionen den samma, att nivån på föreläsningen var bra. NU handlar inte det här om att klappa mig själv på ryggen, utan på att jag tror att medvetenheten om HUR ungdomars tillvaro på nätet ser ut är vääääldigt låg bland större delen av de vuxna.

Då behöver amn en grundkurs, nån som kan från början förklara vad ett community är och hur man umgås. Man behöver inte en massa teknsisk mumbojumbo, för då sitter de bara där och känner sig dumma igen. Känner ännu mer att det här är inget för mig.
Och DET är inte bra.

Så ta det lungt när man ska prata, de felsta kan faktiskt bara läsa mail, läsa tidningen på nätet och kolla tipset.

Som en klok tänkare en gång sa: (ungefär så här...) För att lära ut något, måste jag först ta reda på var den jag ska lära befinner sig. Då kan jag gå dit och försöka förstå hennes syn på det jag vill berätta. OM jag bara utgår från mig själv, kan jag bara prata med folk som kan lika mycket som jag.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home